Dvouplošník Vláďi Vrabce
A to je teprve začátek další fotky a popis stavby se připravují ale, věřte, že vše na tomto modelu je dělané doma ....................

1

2

3

4

5

6

7

Základem pro můj model je plán Zdeňka Rašky, který jsem pozměnil k obrazu svému.
Mojí snahou je maketovější provedení a tak doufám, že se můj záměr povede a letadlo bude také létat :-)
Sopwith je staven v měřítku 1/6. Váhu předpokládám do 2kg. Potah je proveden vliesem, vypínán nitrolakem a lakován akrylovými autolaky.
Marking bude podle stroje Lorda Samuela Breadnera z Francouzké Naval Squadron . viz. foto. Z původního záměru osadit model 4-taktním motorem jsem bohužel ustoupil.
Nemám z podobným pohonem zkušennost a strach se selhávky u tohoto typu letadla mě přesvědčil o elektropohonu. Takže si tuto možnost nechám pro větší model...

To je předloha k mému modelu.

25.02.09 Dnes jsem se pustil do výroby kulometu vickers. Použil jsem co dům dal. Takže je to kombinace trubičky z tlusté fixy,
balzy a plastové bezpečnostní cedulky, zdemoloval jsem i jednu propisku i její tuhu, která má tu čest být teď hlavní.
Kličku jsem vysoustružil pomocí vrtačky. Teď začínám myslet na maketu hvězdicového motoru Le Rhone... Musím tedy prozkoumat co dům nabízí....
8
9
3.3. Dnes jsem dokončil maketu motoru le rhone, ikdyž jsou na něm jisté nepřesnosti. Každopádně bude zakapotovaný a tak ho bude vidět méně, než by se mi líbilo.
Tedy příští éro bude mít motor ,,holý,, Taky jsem trochu postoupil s potahem přední části, který jsem kvůli ne-přístupu k baldachýnu a jeho kotvení musel dokončit.
Teď budu nejspíš řešit výrobu lan a jejich upnutí....



13.3 Tak jsem využil týden volna,počasí moc nepřálo a tak jsem mohl vesele stavět a docela se to pohnulo. Trup je téměř dokončen, VOP i SOP jsou na svém místě, horní i dolní baldachýn je hotov. Začínám dělat podvozek....




21.4. Tak jsem konečně dodělal, podvozek, ikdyž teď PUPík spíše leží na skříni a čeká na svůj čas.
Konstrukce je z 3mm oceli potažené balsou a omotané proužkem textílie, jako u originálu.
Kola jsou z překližky, balzy, potahu z folie a gumové kulatiny, nalepené na ráfek.



Ta žlutá moucha je moje nová poletucha zabaráková, má přesně 100g i z baterií li-po.
Ve větru pěkně tancuje ve vzduchu, dokáže pěkně utažený přemet, dokonce i výkrut směrovkou,
ikdyž to spíše připomíná, jako když se převaluje prase v neckách... Nicméně na 7,4 V a 360mAh dokáže skotačit i 20 minut....

16.5.2009 Tak jsem se konečně dokopal k tomu, abych s tím zase o něco pokročil.
Napomohlo tomu moje zasloužené týdenní volno a docela mizerný počasí. Na zahradě jsem si zřídil provizorní lakovnu a
udělal jsem konečnou povrchovou úpravu. Před tím tomu ještě předcházelo několik večerů ztrávených u imitace šití potahu.
Taky jsem udělal větrný štítek, dal maketu motoru na své místo. Éro jsem taky hodil na váhu a i s baterii 2300mAh jsem navážil necelých 1700g.
Těžistě se zdá na svém místě, ale raději pro zálet dám pár desítek gramů do krytu motoru jako težištní jistotu...
Začnu dělat vzpěry a lanové výstuhy...


24.2.2009
napsal a fotil Vláďa Vrabec
zpracoval Václav Burjánek