Dvouplošník Vláďi Vrabce A to je teprve začátek další fotky a popis stavby se připravují ale, věřte, že vše na tomto modelu je dělané doma .................... Základem pro můj model je plán Zdeňka Rašky, který jsem pozměnil k obrazu svému. Mojí snahou je maketovější provedení a tak doufám, že se můj záměr povede a letadlo bude také létat :-) Sopwith je staven v měřítku 1/6. Váhu předpokládám do 2kg. Potah je proveden vliesem, vypínán nitrolakem a lakován akrylovými autolaky. Marking bude podle stroje Lorda Samuela Breadnera z Francouzké Naval Squadron . viz. foto. Z původního záměru osadit model 4-taktním motorem jsem bohužel ustoupil. Nemám z podobným pohonem zkušennost a strach se selhávky u tohoto typu letadla mě přesvědčil o elektropohonu. Takže si tuto možnost nechám pro větší model... To je předloha k mému modelu. 25.02.09 Dnes jsem se pustil do výroby kulometu vickers. Použil jsem co dům dal. Takže je to kombinace trubičky z tlusté fixy, balzy a plastové bezpečnostní cedulky, zdemoloval jsem i jednu propisku i její tuhu, která má tu čest být teď hlavní. Kličku jsem vysoustružil pomocí vrtačky. Teď začínám myslet na maketu hvězdicového motoru Le Rhone... Musím tedy prozkoumat co dům nabízí.... 3.3. Dnes jsem dokončil maketu motoru le rhone, ikdyž jsou na něm jisté nepřesnosti. Každopádně bude zakapotovaný a tak ho bude vidět méně, než by se mi líbilo. Tedy příští éro bude mít motor ,,holý,, Taky jsem trochu postoupil s potahem přední části, který jsem kvůli ne-přístupu k baldachýnu a jeho kotvení musel dokončit. Teď budu nejspíš řešit výrobu lan a jejich upnutí.... 13.3 Tak jsem využil týden volna,počasí moc nepřálo a tak jsem mohl vesele stavět a docela se to pohnulo. Trup je téměř dokončen, VOP i SOP jsou na svém místě, horní i dolní baldachýn je hotov. Začínám dělat podvozek.... 21.4. Tak jsem konečně dodělal, podvozek, ikdyž teď PUPík spíše leží na skříni a čeká na svůj čas. Konstrukce je z 3mm oceli potažené balsou a omotané proužkem textílie, jako u originálu. Kola jsou z překližky, balzy, potahu z folie a gumové kulatiny, nalepené na ráfek. Ta žlutá moucha je moje nová poletucha zabaráková, má přesně 100g i z baterií li-po. Ve větru pěkně tancuje ve vzduchu, dokáže pěkně utažený přemet, dokonce i výkrut směrovkou, ikdyž to spíše připomíná, jako když se převaluje prase v neckách... Nicméně na 7,4 V a 360mAh dokáže skotačit i 20 minut.... 16.5.2009 Tak jsem se konečně dokopal k tomu, abych s tím zase o něco pokročil. Napomohlo tomu moje zasloužené týdenní volno a docela mizerný počasí. Na zahradě jsem si zřídil provizorní lakovnu a udělal jsem konečnou povrchovou úpravu. Před tím tomu ještě předcházelo několik večerů ztrávených u imitace šití potahu. Taky jsem udělal větrný štítek, dal maketu motoru na své místo. Éro jsem taky hodil na váhu a i s baterii 2300mAh jsem navážil necelých 1700g. Těžistě se zdá na svém místě, ale raději pro zálet dám pár desítek gramů do krytu motoru jako težištní jistotu... Začnu dělat vzpěry a lanové výstuhy... 24.2.2009 napsal a fotil Vláďa Vrabec zpracoval Václav Burjánek |